passie-willie.reismee.nl

7 dagen strand phuket

He he , eindelijk even 7 dagen niks doen alleen zon en strand en verder niks. Sommige mensen vroegen of t echt zo vol in t busje was opweg naar Phuket. Nou we zaten met veertien volwassenen en allen hadden zo ook hun bagage, rugzakken , koffers en natuurlijk de vele dozen voor koeriers werk. Dus ja het was eigenlijk overvol, in Nederland heb je hier een bus rijbewijs voor nodig !!!

De chauffeur had ons bij een busstation afgezet dat achteraf op loop afstand van ons hotel lag. Passie had onderweg op bookings.com dat hotel geregeld, had trouwens een 9 als waardering. Ik zei, doe eerst maar 1 nacht want misschien is het niks en zitten we er een week aan vast. Nou gelukkig maar, wat een ouwe klote zooi, eigenlijk geen worden voor. Mocht je een goede fotograaf zoeken die alles mooi kan maken, nou ik weet wel wie. Maar goed het werd al donker maar passie wilde perse' nu nog scooters huren zodat we de volgende dag gelijk op pad konden. We hadden er 1 gevonden vlakbij ons nieuwe hotel voor de volgende dag , want waar we nu zitten, echt geen dag langer. Taxi gepakt , ja hoor bij aankomst was hij dicht. Allerlei mensen om ons heen, bleek familie , hadden de eigenaar al gebeld en hij zou er gelijk aan komen toen hij hoorde dat we er 2 wilde huren. Inmiddels al pik donker, toen die man trots zijn twee nieuwe 160 cc scooters liet zien met nog geen 300 km op de teller, zelfs nog met een tijdelijk kenteken bord erop. Wij op weg die avond om het te verkennen want iedereen heeft het altijd over Phuket. Ja hoooorrrr bleek dat we aan de hele verkeerde kant van Phuket zaten, hier was echt geen eene zak aan. We zaten in Oost, maar moesten in West zijn, waar we nu zaten was geen streetfood, markten , restaurants, helemaal niks.Dus s avonds gelijk kijken voor een hotel in West en ja hoor iets schitterende gevonden, aan t strand. De volgende morgen rugzakken ingepakt , de mijne wordt trouwens steeds een beetje lichter , laat namelijk overal mijn onderbroeken en shirts achter vanwege de gaten die erin zitten , opweg naar ons nieuwe onderkomen. Ik mijn rugzak op de scooter geladen, kijk ik toch naar de zijkant, Jezus dat had ik niet gezien in t donker, allemaal schaafwonden aan de zijkant, tja hebben wij weer. Nou dat zien we over een week wel, als die man stijl neervalt. Eerst maar een week zon, uitrusten en niks doen.

Aangekomen op ons nieuwe adres, ongeveer 40 min rijden waren we gelijk goed gehumeurd,dit was de place to be. Een bungalow op een helling kijkend op t strand en zee, wat wil je nog meer. Eigenlijk hoefde je savonds niet weg van hier want t eten was ontzettend goed. Maar ja we konden t niet laten om toch op pad te gaan, Passie was helemaal in haar element en verteld graag wat ze gezien heeft.

Inderdaad ik had gelezen op internet dat oud Phuket was echt leuk om te zien nou ik werd er chagrijnig van, geen streetfood te vinden of een leuke nachtmarket alleen halve zolen die kei hard met hun brommers rijden door de straten en oud gebouwen. Gelukkig heb ik de advies van Willie geluisterd en maar 1 nacht in de hotel geboekt. Ik had op boeking.com een andere hotel gevonden 450 meters van het strand ook in het Oost kant, daarom besloten we om de 2 scooters in zijn buurt te huren, blijkt dat erg geen stranden was maar alleen zee. Dus op zoek naar een andere hotel in het West kant van Phuket. Deze keer wilden we nog niets keken eerste kijken hoe de hotel eruit zag. We kwamen er aan en we waren meteen verliefd. We krijgen een Bungalow met uitzicht op de zee en de mooie strand. Meteen geboekt voor 8 nachten natuurlijk.

Ik had ook gelezen dat de restaurant was echt goed, we hebben geprobeerd en was zeker echt goed. Vergelijken met het eten van de dag daarvoor in Phuket old town nou hij scoorde een dikke 10000000.

Willie en ik waren al meteen super blij en kwam opeens een super glimlach op onze gezichten: hier wordt onze 7 nachten strand een super week. Oke het kleine nadeel van deze hotel / Resort is dat we meer dan 200 trappen moeten omhoog moeten klimmen om onze ontbijt en avondeten te genieten wel met een super view.

De bedoeling was om met onze scooters Phuket te verkennen maar ik denk dat de reis van Chiang Mai naar Phuket heeft ons helemaal naar de kloten geholpen dus we hebben besloten om echt een strandvakantie op Karon van te maken.

We wilden wel de omgeving van het hotel te zien en blijkt dat Patong was maar 5.5kms van onze hotel. Patong is namelijk de Benidorm van Phuket maar nog erger en nog erger dan Bangkok ( talloze bars met halfnaakte meisjes die aan een pal op de bar dansen, kei harde muziek overal, gigantische reclame schermen, heel veel proppers van jongeren meisjes tot oudere vrouwen, namaak winkels, schietstand met echt guns, heeeeel veel wiet winkels, travestiet noem maar op niet normaal! Ik zag een boordje dat die straat tot 3.00 uur's nacht is open. Pfff jij zou echt niet daar willen slapen. was ook niet normaal hoeveel scooters waren bij de beach geparkeerd, duizende!!Door het lopen door Patong zag we een mini night market met streetfood, ja daar willen wel eten en gelukkig is het niet zo luid. Heerlijk gegeten en toen terug naar huis.

Patong moet jij wel een keer zien dat wel maar voor ons is Noord Thailand toch het beste bestemming om te blijven.