passie-willie.reismee.nl

3 dagen Chiang Mai

Aangekomen op het station, Passie had echt een leuk nodig en Willie had honger dus even ontbijten bij de station.

Tuk tuk gepakt voor 80 bath naar onze hotel. Omdat de kamer nog niet klaar was hebben we onze rugzakken achter gelaten in het hotel en we zijn gaan lopen om 2 scooters te vinden.

Gelukkig had ik in Nederland via Messenger 2 scooters gereserveerd bij Jan een Nederlander die ik had gevonden via een Facebook groep over Thailand.

Gelukkig maar omdat door de corona heel veel scooter verhuurders hun scooters werden afgepakt omdat geen touristen kwamen en de meeste waren geleased.

We krijgen bij Jan 2 afgereden scooters van 125 cc met 95000 km erop man man man.

Die dag zijn wij lopend de stad gaan verkennen. We hebben heeeel veel tempels gezien en locale mensen ontmoet in de warmte.

In d avond zijn we met 1 scooter naar de Chiang Mai night market. Heel druk was een soort zwarte markt met heel veel handgemaakt producten. Zoveel mooie dingen gezien maandjes, tassen,beelden echt dingen die jij niet in Nederland kan vinden, helaas konden we niets kopen omdat er hadden alleen een rugzak mee.

We zijn vroeg naar bed gegaan en werden wakker om 7.30 uur als de kok ging beginnen met ontbijt te maken voor gasten. Onze kamer was namelijk naaste de afzagkap..pffff

Passie had een route uitgestippeld om een paar dingen te zien. na 1,5 uur rijden door de boesboes, geen touristen te bekennen, voeg Willie "gaan we wel goed?" Blijkt daar we helemaal de verkeerde kant gingen. De mensen kijken ons al raar aan met andere worden wat doen jullie hier.

Maar ondanks alles was een leuke trip. We hebben koffie gedronken bij een mini waterval, we rijden langs aardbeien velden en we rijden langs een schietbaan. Tja en dat konden we natuurlijk niet voorbij laten gaan. Jij kon kiezen met welke wapen je wilde schieten van een 6mm naar een bazooka. Om nu gelijk met een bazooka te schieten vonden we wat overdreven dus namen we maar een 9mm pistool. (zie film en photos)

In de avond zijn we gaan eten op een andere plek waar de locale streetfood was. We hebben nog nooit zo lekker gegeten,we zaten op een plastic krukje (kleuterschool hoogte) en aan een tafeltje die in Nederland al lang op de stort lag. Was zo druk ongelooflijk iedereen eet buiten.

Als jij loopt door de streetfood tentjes weet jij niet wat voor eten er allemaal zijn: eieren op een stokje op een bbq bijvoorbeeld,

De volgende ochtend hebben we bij de hostel ernaast ontbijten. We hebben gekozen om toast met avocado en gepocheerde eieren te bestellen. Was zo heerlijk.

Daarna hebben we onze scooters gepakt en mooi route gereden. We zijn geëindigd bij the Giant, een restaurant in een boom midden in het oerwoud.

De weg naar toe was al een belevenis (zie film en fotos)

Bij de terugweg kwamen we van alles tegen, local boeren met koeien over de weg, mensen die aan het werk waren op rijstvelden, dorpsmarkt en boerderij.

In de avond natuurlijk weet naar de streetfood om wat te eten. Toch ongelooflijk dat jij voor 50 bath = 1,37€ per persoon kan eten

Hieronder wat filmpjes op YouTube.

LET OP: druk met je vinger op de link totdat het blauw wordt en druk dan op OPENEN

Jackie

Backpacken op teenslippers???