passie-willie.reismee.nl

Rit Pai naar changwat Mae Hong son

Daar gingen we dan, na 3 super leuke dagen in een leuke bungalow, met lieve mensen tussen de olifanten, helaas weer opweg naar de volgende halte. Je zou eigenlijk wel willen blijven hier, geen stress, alles op zijn gemak. Als je eten bestelt ,niemand die je voor je voeten loopt of voor dringt, je gaat zitten en t komt goed. Ja Pai is de plek waar de tijd heeft stil gestaan. S avonds worden de straten afgesloten en komen de streetfood tentjes te voorschijn. Overal oude tafeltjes en kinder stoeltjes waar je op kunt zitten om te eten. Alle tentjes zitten vol met etende mensen, zelfs de hippie tenten zitten overvol, en tattoo winkeltjes maken over uren tot diep in de nachtelijke uren.

Maar goed we moesten nu op weg naar Changwat.

Rugzakken weer op de scooter ,voltanken bij de eerst volgende tankstation en we waren weer voor vele uren verdwenen tussen de vele bergpassen en afgelegen bergdorpjes.

Ik vroeg nog aan Passie, of het net zo bochterig en stijl was als t eerste stuk naar Pai.

Nee hoor zei ze!!!!! Ja Right , tegen de avond kwamen we aan helemaal naar de klote.

We reden tenslotte op 125 cc scootertjes met 95000 km op de teller waarvan de remmen niet denderend waren en een zadel als beton. Dus als je stijl naar beneden ging was t een hele prestatie om niet uit de bocht te vliegen. In Nederland zijn die scooters allang afgeschreven, eigenlijk met heelveel dingen hier.

We hadden die dag een guesthouse geboekt voor 2 nachten, ff bij komen.

Ongelooflijk dat t kan maar voor 700 bath ( 19 euro) per nacht met zwembad en koffie en thee. (kon je de hele dag pakken) Laat Passie nu graag koffie lusten!!!

Die avond vreselijke trek van de hele dag toeren, gingen we naar de plaatselijke streetfood. Helaas alles in t Thais dus met handen en voeten wat besteld. Nou ik weet niet wat er allemaal in mijn bord dreef, echt ik heb t geprobeerd maar ik denk dat t bij ons door de frikandellen gemalen wordt. Nee we hebben t maar laten staan. Maar een toetje , dat herken je wel. Wordt vers gemaakt roti banaan met Nutella en pindakaas, lekker joh.

De volgende morgen opweg naar de longneks. Na een halfuur door de jungle rijden kwamen we bij een rivier.Het dorpje lag aan de overkant , daar kon je alleen met een bootje komen. Scooters neer gezet en ja hoor daar kwamen 2 man in een bootje onze richting op.

Na betaling werden we aan de overkant gezet en een richting op gewezen waar we heen moesten lopen.

Eigenlijk als eerste dacht ik ,ik wil weer terug, wil weg hier. Ik voelde mij ontzettend opgelaten, een soort indringer die poppetjes kwam bekijken. De mensen waren wel super lief en behulpzaam.Denk dat zij niet beter weten, zij leven een groot deel van t toerisme.

Na een halfuurtje keerden we al terug naar de boot we vonden t wel genoeg. We konden nog verder t dorp in maar besloten dat niet te doen.

Weer fijn aan de overkant gezet, Passie eerst ff een sigaretje en ff later weer terug naar t guesthouse.

De volgende dag een relax dag aan t zwembad, was echt nodig, tja worden een dagje ouder he.

Toch s avonds nog wat heerlijk eten gevonden en de volgende dag weer op pad naar ???????