passie-willie.reismee.nl

3 dagen Pai ipv 2 dagen

Daar gingen we dan, op naar Pai.

We waren nog geen minuut onderweg of we reden in en fuik van politie.

Acht politiemensen hielden iedereen aan om te vragen voor de juiste papieren.

Gelukkig heeft Passie altijd alles in orde, dus we konden snel weer doorrijden.

oja, de kapitein van de politie wilde heel graag met ons op de foto(zie foto).

Onderweg naar Pai hadden we een zestal bezichtigen ingepland. De eerste was een soort recreatie gebeuren 20 minuten van Chiang Mai. Hier kon jij een hutje aan het meer huren om te chillen, ook waren er verschillende dieren opgezet van stro (zie fotos en film). Ook hadden ze een klein stukje Nederland in Thailand gemaakt(zie film).

Daarna gingen we weg naar de volgende stop: een waterval . We moesten even lopen en gelukkig was er bijna niemand. Het was lekker afkoelen omdat was beste wel warm.

Toen we klaar waren met zwemmen schokken we van de tijd. We moesten nog 4 bezichtigen doen maar was veel te laat daarom hebben we besloten om door te rijden naar Thom's elefant onze eind bestemming van die dag.

De weg naar Pai is een 130 km lange route die slingert zich een weg door en over de groene bergtoppen van Noord Thailand (762 bochten).

De eerst uren zijn een walhalla voor de motorrijder maar daarna wil jij toch asap op je bestemming zijn: je komt doet pijn, het wordt fris en donker. Gelukkig had Willie even vooruit op zijn maps gekeken waar we ongeveer moesten zijn want ploep de navigatie was leeg.

Daar aangekomen, krijgen we de sleutel van onze bungalow van een medewerker van Thom en zijn we gelijk in de Hot tubb gesprongen om te relaxen van deze zware rit. Het was 17.30 uur toen we aankwamen en de olifanten waren al in de jungle.

In de avond hebben we de scooter gepakt en zijn naar het centrum van Pai gegaan om streetfood te eten.

De zelfde avond krijgen we een whatsapp van Thom dat we om 8.30 uur verwacht werden voor de ontbijt om vervolgens om 9.30 uur met de 2 olifanten op pad te gaan.

Tijdens onze ontbijt kwam de olifanten aanlopen met de mamout want ze slapen, verblijven in de avond en nacht's in de jungle.

Het was zo gezellig met Thom dat we zijn 3 dagen ipv 2 dagen gebleven.

Passie wou heel graag nog een keer naar die adres gaan om de olifanten weer te zien. Ze was met Erwin en Rosetta 15 jaar geleden bij Thom geweest.

De laatste avond heeft Thom ons uitgenodigd om lekker te gaan eten in een echt Thaise restaurant in het centrum van Pai.

Thom's is zo een lieve vrouw van 63 jaar en we zullen zeker terugkomen om langer te blijven.

Tijdens onze verblijf bij Thom in Pai hebben we allerlei leuke dingen gezien: onder andere Pai Canyon, super mooie plek. Tot nu toe is Pai de favoriete plek van Willie.

Helaas na 3 dagen moesten we toch weer verder op naar Mae Hong Son